Μουσική Για Διαφημίσεις
Σανίδα σωτηρίας οι διαφημίσεις για τη μουσική βιομηχανία
Mουσικά κομμάτια τραγουδιστών και συγκροτημάτων επιλέγουν εταιρείες - κολοσσοί για τις διαφημίσεις. Πολλοί θεωρούν σωτήρια την ενέργεια αυτή για την οικονομία της μουσικής βιομηχανίας.
Οι εταιρείες ποτών Bacardi και Coca Cola αποφάσισαν να εμπλουτίσουν τα διαφημιστικά τους μηνύματα με μουσική συγκροτημάτων και τραγουδιστών. Συνεπώς, οι μουσικές εταιρείες - που διανύουν μία περίοδο κρίσης - θα ενισχυθούν οικονομικά.
Το Bacardi - το μεγαλύτερο σε πωλήσεις ρούμι παγκοσμίως - ανακοίνωσε τη δημιουργία μίας νέας ιστοσελίδας, όπου μουσόφιλοι μπορούν να "κατεβάσουν" ένα μικρό μέρος από το άλμπουμ του διάσημου βρετανικού διδύμου, Groove Armada, δωρεάν.
Παρόλο που δε γνωστοποιήθηκαν περαιτέρω λεπτομέρειες για τη συνεργασία, το δίδυμο των επιτυχιών θα λάβει αξιόλογο χρηματικό ποσό. Το συγκρότημα αυτό, που ιδρύθηκε το 1995, έχει φτάσει ήδη πέντε φορές στην κορυφή των charts, ενώ στη συλλογή του διαθέτει βραβεία Grammy για τα τραγούδια "Superstylin" και "Easy".
Η απόφαση των Groove Armada να αποχωρίσουν πέρυσι από τη SonyBMG και να ενώσουν τις δυνάμεις τους με την εταιρεία Bacardi για τα διαφημιστικά σποτ, ώθησε πολλούς καλλιτέχνες να συνεργαστούν με τέτοιου είδους εταιρείες.
Οι καλλιτέχνες δεν έχουν πλέον ικανοποιητικά έσοδα από τη δουλειά τους, διότι το 90% της παραγόμενης μουσικής τους μπορεί να αποκτηθεί μέσω του Διαδικτύου. Ορισμένοι, όπως ο Αμερικανός τραγουδιστής και συνθέτης, Τομ Γουέιτς είναι πιο διστακτικοί και δεν πιστεύουν ότι ήρθε το τέλος της μουσικής βιομηχανίας, που σωτήρα θα έχει τις διαφημίσεις. Ωστόσο, άλλοι που συμμετέχουν στην Πακόσμια Μουσική Κοινότητα (MIDEM) φαίνονται δεκτικοί σε νέες ιδέες προβολής της μουσικής και κέρδους χρημάτων.
Το άλμπουμ του Bacardi - διαθέσιμο στην ιστοσελίδα www.bliveshare.com παρουσιάζει τέσσερα νέα τραγούδια των Groove Armada. Σε εκείνους που μοιράζονται τραγούδια διαδικτυακά με φίλους μέσω κοινωνικών ιστοσελίδων, όπως το Facebook, προσφέρει τη δυνατότητα να ακούσουν επιπλέον αποκλειστικά τραγούδια. Όμως, κάτι τέτοιο είναι εφικτό μόνο για όσους συμπληρώνουν μία φόρμα στο Διαδίκτυο.
Επιπροσθέτως, η Coca Cola επέλεξε το νέο τραγούδι "Happiness" για να συντροφεύσει τις διαφημίσεις της παγκοσμίως. Η επιλογή δεν ήταν τυχαία, καθώς συνάδει με την ανάληψη των καθηκόντων του νέου προέδρου των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα. "Ο στίχος του τραγουδιού "ξεκίνησε μία νέα μέρα" θέλει να δώσει ένεση οπτιμισμού στον κόσμο", δήλωσε ο Ουμούτ Οζεϊντίνλι, διοικητικό στέλεχος της Coca Cola.
Ο ίδιος περίγραψε το τραγούδι ως "ένα καταπληκτικό single πέντε φανταστικών μουσικών που δεν είναι ακόμα γνωστά ονόματα", αλλά θεωρεί πως "θα τους βοηθήσουμε να πάνε ένα βήμα παρακάτω".
Η καμπάνια της Coca Cola είναι καινοτόμα, καταρχάς για την επιλογή άσημων μουσικών. Παράλληλα, είναι πολύ σημαντική για τη μουσική βιομηχανία, καθώς οι καλλιτέχνες θα μοιραστούν 50/50 τα κέρδη από την επερχόμενη επιτυχία.
Οι μουσικοί που συμμετέχουν στα τραγούδια της Coca Cola προέρχονται από τις ΗΠΑ και είναι: ο χιπ - χοπ και φανκ μουσικός, Σι-Λο Γκριν, η εναλλακτική τραγουδίστρια Ζανέλ Μονέ, ο βασικός τραγουδιστής του συγκροτήματος "Fall Out Boy", Πάτρικ Στάμπ και ο Ματ ΜακΓκίνλεϊ από τους "Gym Class Heroes".
Πηγή Είδησης: Καθημερινή